Konkurs zachęcający uczniów do innego spojrzenia na przedmiot matematyka
KONKURS MATEMATYCZNY DLA KLAS VI
CEL KONKURSU:
-Zachęcanie uczniów do zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności.
-Wdrażanie uczniów do zdrowej i przyjaznej rywalizacji.
-Rozpowszechnienie wśród uczniów matematyki.
ZAKRES TEMATYCZNY:
- Wiadomości i umiejętności z klasy VI: liczby naturalne dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, ułamki zwykłe i dziesiętne, zaokrąglanie liczb, skala, zależności między jednostkami, pierwiastki, potęgowanie, system rzymski.
UCZESTNICY:
-Uczniowie klas VI
KOMISJA:
Dyrektor Szkoły: mgr Małgorzata Malczewska
W-ce Dyrektor Szkoły mgr Jolanta Bednarek
Nauczyciel matematyki mgr Agnieszka Pytkowska
REGULAMIN KONKURSU:
1. W konkursie biorą udział uczniowie klas VI.
2. Konkurs podzielony jest na dwie rundy:
I runda: każda klasa otrzymuje taką samą liczbę pytań. Odpowiada raz jedna raz druga klasa. Pytania podzielone są na dwa zestawy, pierwszy zawiera pytania łatwe za 1 pkt, drugi zaś o stopniu trudniejszym za 2 pkt.
Wśród pytań są pytania do klasy (kapitan typuje osobę z widowni, która udzieli odpowiedzi), oraz 2 pytania, za które drużyna bez odpowiedzi otrzymuje 1 pkt.
Na odpowiedz z pierwszego zestawu uczniowie mają 1 min. z drugiego 1,5 min.
II runda: Obie drużyny dostają takie same zadania. Ta grupa, która zgłosi się pierwsza i udzieli prawidłowej odpowiedzi otrzymuje 3 pkt., Jeżeli odpowiedz jest zła przeciwnicy mają szansę na zdobycie 2 pkt. Czas na rozwiązanie zadania to 4 min.
3. Klasa wybiera 4 przedstawicieli, reprezentujących ich w konkursie. Pozostali uczniowie jako kibice dopingują swoją klasę.
Drużyna wybiera swojego kapitana, który po uzgodnieniu z pozostałymi udziela odpowiedzi.
Za każdym razem liczy się pierwsza odpowiedz udzielona przez kapitana.
Zadanie 1
Dorota ze swoim zastępem podczas patrolu przeszła km, a Ula podczas swojego patrolu przeszła o 0,5km, miej niż Dorota. Ile km przeszły Dorota i Ula razem?
Zadanie 2
Uporządkuj w kolejności od najmniejszej do największej:
0,64 : 0,08
Zadanie 3
Napełniono sokiem 306 butelek o pojemności 0,7litra każda. Ile butelek o pojemności 0,3 litra można napełnić tą ilością soku?
Zadanie 4
Oblicz:
Zadanie 5
Na przejechanie 100 km samochód zużywa przeciętnie 8,5 litra benzyny. Ile litrów benzyny zużyje ten samochód na przejechanie 304 km?
Zadanie 6
Pewna działka o kształcie prostokąta na mapce narysowanej w skali 1:2000 ma wymiary
4cm x 6,5cm., Jakie są rzeczywiste wymiary tej działki? Ile wynosi jej pole powierzchni?
PYTANIA ZA 1 PUNKT:
1. Oblicz 3,2*0,01=
2. Oblicz 0,35-0,99=
3. Oblicz 0,325*100=
4. Jaka to liczba MMCCXCI-
5. Jaka to liczba MCMXXVI-
6. Zapisz znakami rzymskimi 693-
7. Zapisz znakami rzymskimi 954-
8. Oblicz (3,3) =
9. Porównaj dane liczby (0,2) (0,2)
10. Oblicz =
11. Oblicz =
12. Oblicz =
13. Oblicz =
14. Oblicz
15. Oblicz
16. Oblicz
17. Oblicz
18. Podaj rozwiniecie dziesiętne ułamka
19. Podaj 10 cyfrę po przecinku ułamka 0,(27)
20. Podaj 8 cyfrę po przecinku ułamka 1,2(3)
21. Czy rok 1936 jest rokiem przestępnym?
22. Czy rok 1800 jest rokiem przestępnym?
23. Uzupełnij 3,5cm= dm. 24. Uzupełnij 623m= km.
25. Uzupełnij 330g= kg. 26. Uzupełnij 6,75kg= dag.
27. Zaokrąglij do setek 35990 28. Zaokrąglij do tysięcy 33302
29. Zaokrąglij do jedności 1,62 30. Zaokrąglij do części setnych 0,359
PYTANIA ZA 2 PUNKTY:
1. Oblicz 0,342:0,09=
2. Oblicz średnią arytmetyczną liczb: 0,3 7,22 3,7
3. Oblicz 2,12-0,06*7= 4. Oblicz 0,28+0,72:0,9=
5. Oblicz 8*(0,2*1,5-0,24)= 6. Oblicz 0,6*(1,3-0,7)+3,6=
7. Oblicz kwadrat liczby 3,1 8. Oblicz kwadrat liczby 0,2
9. Oblicz sześcian liczby 0,1 10. Oblicz sześcian liczby 2,2
11. Oblicz 12. Oblicz =
13. Oblicz = 14. Oblicz =
15. Oblicz = 16. Oblicz =
17. Oblicz = 18. Oblicz =
19. Oblicz =
20. Podaj rozwinięcie dziesiętne liczby
21. Jaka jest rzeczywista odległość między punktami które na mapie o skali 1:3000 są odległe o 5cm. Odpowiedz podaj w metrach.
22. Rzeczywista odległość od miasta A do miasta B wynosi 12km.. Jaka będzie odległość między tymi miastami na mapce narysowanej w skali 1: 3000?
23. Oblicz średnią arytmetyczną liczb 7,2 8,3 3,1 2,2
24. Oblicz = 25. Oblicz =
26. Jaka to liczba MMMCMXCIX- 27. Ile zer ma trylion?
28. Oblicz = 29. Oblicz =
30. Oblicz = 31. Podaj odwrotność liczby
32. Podaj odwrotność liczby 33. 1 Kwintal ile to kilometrów?
34. 1 Kopa ile to mendli?
Agnieszka Pytkowska